Model biznesowy mikroprzedsiębiorstw – wyniki badań empirycznych

Autor

DOI:

https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.7214

Słowa kluczowe:

model biznesu, przedsiębiorczość, mikroprzedsiębiorstwo, przedsiębiorca

Abstrakt

Cel: Celem artykułu jest identyfikacja problemów dotyczących konstrukcji modelu biznesowego mikroprzedsiębiorstw, rozpoczynających działalność gospodarczą z wykorzystaniem dotacji ze środków Unii Europejskiej. Szczególną uwagę zwrócono na postawę i cechy przedsiębiorców.
Materiały i metody: Dla osiągnięcia celu pracy wykorzystano badania własne z zastosowaniem metody kwestionariuszowej (kwestionariusz wywiadu) oraz obserwacji, które pozwoliły w procesie syntezy uzyskać w postępowaniu badawczym odpowiednie wyniki.
Wyniki: Analiza wyników pozwoliła na sformułowanie wniosków, dotyczących identyfikacji elementów struktury modelu biznesu tworzonego mikroprzedsiębiorstwa oraz postaw i cech przedsiębiorców. Przyjęta technika badawcza pozwoliła na różnorodność podejść do problematyki wskazanej w tytule.
Wnioski: Obszarem priorytetowym dotyczącym opracowania modelu biznesu mikroprzedsiębiorstwa jest identyfikacja postaw przedsiębiorczych właściciela.

Statystyka pobrań

Statystyki pobrań nie są jeszcze dostępne

Johnson M.W., Christensen C.M, Kagermann H. (2008). Reinventing Your Business Model, Harvard Business Review, Vol. 86, No. 12.   Google Scholar

Nogalski, B. (2009). Rozważania o modelach biznesowych przedsiębiorstw jako ciekawym poznawczo kierunku badań problematyki zarządzania strategicznego. W: R. Krupski (red.). Zarządzanie strategiczne. Problemy, kierunki badań. Wałbrzych: Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości.   Google Scholar

Rokita, J. (2005). Zarządzanie strategiczne: tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. Warszawa PWE.   Google Scholar

Margetta J. (2002). Why Business Model Master , Harvard Business Review No 5.   Google Scholar

Hamel G.(2002, Leading the revolution. Harvard Business School Press.   Google Scholar

Kozioł L. (2010): Komponenty modelu biznesu przedsiębiorstwa, W Stabryła A. redaktor. Koncepcje zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, Mfiles.pl Encyklopedia zarządzania, Kraków 2010 s. 27-35.   Google Scholar

Firlej K. (2013), Model biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem spożywczym. W: Kożuch B. (red.). Modele biznesowe, Przedsiębiorczość i Zarządzanie Tom XIV, Zeszyt 13 część II, Łódź 2013 s. 27-39.   Google Scholar

Barwacz K. (2016). Zmiana modelu biznesu wyzwaniem dla rad nadzorczych. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej Tarnowie nr 2(30).   Google Scholar

Kozioł L. (2006), Determinanty i strategie przedsiębiorczości, Zeszyty Naukowe MWSE w Tarnowie, nr 1(9), s. 145-160.   Google Scholar

Gerber M.E. (2018), Mity przedsiębiorczości, MT biznes, Warszawa 2018.   Google Scholar

Strona internetowa Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w Krakowie http://www.marr.pl/dcbtarnow/#1520590362379-3ae3f908-c809.   Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2022-03-10

Jak cytować

Barwacz, K. (2022). Model biznesowy mikroprzedsiębiorstw – wyniki badań empirycznych. Problems of Economics and Law, 3(2), 1–12. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.7214

Numer

Dział

Artykuły