Model biznesowy mikroprzedsiębiorstw – wyniki badań empirycznych
DOI:
https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.7214Słowa kluczowe:
model biznesu, przedsiębiorczość, mikroprzedsiębiorstwo, przedsiębiorcaAbstrakt
Cel: Celem artykułu jest identyfikacja problemów dotyczących konstrukcji modelu biznesowego mikroprzedsiębiorstw, rozpoczynających działalność gospodarczą z wykorzystaniem dotacji ze środków Unii Europejskiej. Szczególną uwagę zwrócono na postawę i cechy przedsiębiorców.
Materiały i metody: Dla osiągnięcia celu pracy wykorzystano badania własne z zastosowaniem metody kwestionariuszowej (kwestionariusz wywiadu) oraz obserwacji, które pozwoliły w procesie syntezy uzyskać w postępowaniu badawczym odpowiednie wyniki.
Wyniki: Analiza wyników pozwoliła na sformułowanie wniosków, dotyczących identyfikacji elementów struktury modelu biznesu tworzonego mikroprzedsiębiorstwa oraz postaw i cech przedsiębiorców. Przyjęta technika badawcza pozwoliła na różnorodność podejść do problematyki wskazanej w tytule.
Wnioski: Obszarem priorytetowym dotyczącym opracowania modelu biznesu mikroprzedsiębiorstwa jest identyfikacja postaw przedsiębiorczych właściciela.
Statystyka pobrań
Bibliografia
Johnson M.W., Christensen C.M, Kagermann H. (2008). Reinventing Your Business Model, Harvard Business Review, Vol. 86, No. 12. Google Scholar
Nogalski, B. (2009). Rozważania o modelach biznesowych przedsiębiorstw jako ciekawym poznawczo kierunku badań problematyki zarządzania strategicznego. W: R. Krupski (red.). Zarządzanie strategiczne. Problemy, kierunki badań. Wałbrzych: Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości. Google Scholar
Rokita, J. (2005). Zarządzanie strategiczne: tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. Warszawa PWE. Google Scholar
Margetta J. (2002). Why Business Model Master , Harvard Business Review No 5. Google Scholar
Hamel G.(2002, Leading the revolution. Harvard Business School Press. Google Scholar
Kozioł L. (2010): Komponenty modelu biznesu przedsiębiorstwa, W Stabryła A. redaktor. Koncepcje zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, Mfiles.pl Encyklopedia zarządzania, Kraków 2010 s. 27-35. Google Scholar
Firlej K. (2013), Model biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem spożywczym. W: Kożuch B. (red.). Modele biznesowe, Przedsiębiorczość i Zarządzanie Tom XIV, Zeszyt 13 część II, Łódź 2013 s. 27-39. Google Scholar
Barwacz K. (2016). Zmiana modelu biznesu wyzwaniem dla rad nadzorczych. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej Tarnowie nr 2(30). Google Scholar
Kozioł L. (2006), Determinanty i strategie przedsiębiorczości, Zeszyty Naukowe MWSE w Tarnowie, nr 1(9), s. 145-160. Google Scholar
Gerber M.E. (2018), Mity przedsiębiorczości, MT biznes, Warszawa 2018. Google Scholar
Strona internetowa Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w Krakowie http://www.marr.pl/dcbtarnow/#1520590362379-3ae3f908-c809. Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie & Autor
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.