Procedura recenzji
Procedurze recenzji podlegają przedkładane do publikacji prace oryginalne, przeglądowe, studia przypadków i analizy. Nie są kierowane do recenzji: listy do redakcji, doniesienia pokonferencyjne, artykuły recenzyjne, choć redakcja zastrzega sobie prawo zasięgnięcia opinii recenzentów w odniesieniu do wybranych tekstów. Recenzja jest poprzedzona wstępną opinią redakcyjną, w ramach której weryfikowane są:
- zgodność tematyki artykułu z profilem czasopisma;
 - formalna poprawność tekstu (zgodność z wytycznymi redakcji);
 - prawidłowość doboru metod statystycznych i wykonanych obliczeń;
 - oryginalność pracy (ewaluacja w systemie antyplagiatowym).
 - oświadczenia złożone przez autorów dotyczące oryginalności pracy i potencjalnych konfliktów interesów;
 
Procedura recenzji odnosi się do zewnętrznej opinii specjalistycznej, tzw. peer-review.
Przed rozpoczęciem procesu oceny redakcja prosi recenzentów o:
- upewnienie się, że nie istnieje konflikt interesów – recenzent jest zobowiązany złożyć stosowne oświadczenie (zob. wzór); jeżeli recenzent podejrzewa konflikt, nie powinien przyjmować zaproszenia do opracowania recenzji;
 - zapoznanie się z Etyką publikacyjną wydawcy, zwłaszcza zasadami dotyczącymi recenzentów: zasadą komunikacji z redakcją, terminowości, rzetelności, obiektywizmu, weryfikacji rzetelności naukowej, poufności i przeciwdziałania konfliktowi interesów.
 
Proces recenzji
- Do recenzji zewnętrznej kierowane są wyłącznie artykuły, które zostały pozytywnie zaopiniowane przez redakcję na etapie wstępnej ewaluacji (m.in. przez wyznaczonych redaktorów tematycznego i statystycznego, jeśli manuskrypt zawiera materiał statystyczny).
 - Recenzję powierza się dwóm niezależnym recenzentom, reprezentującym różne ośrodki naukowe (akademickie), niebędące miejscem pracy autora.
 - Recenzentów wyznacza się spośród samodzielnych pracowników naukowych posiadających dorobek z obszarów badawczych zgodnych z tematyką artykułu. Jeżeli tekst artykułu jest w języku obcym, co najmniej jeden z recenzentów powinien być afiliowany w instytucji zagranicznej spoza kraju pochodzenia autora artykułu.
 - Recenzja jest prowadzona w trybie double-blind review, co oznacza, że tożsamość autora nie jest ujawniana recenzentowi i odwrotnie – autor nie zna nazwiska recenzenta. Nie są także ujawniane miejsca pracy autora i recenzenta. Za anonimizację artykułów i recenzji odpowiada redaktor kierujący do recenzji.
 - Pełna treść artykułu jest udostępniana recenzentowi w elektronicznym systemie publikacji czasopisma, po uzyskaniu zgody na opracowanie recenzji i złożeniu przez recenzenta oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów.
 - Recenzja jest wykonywana w formie elektronicznej, z wykorzystaniem udostępnionego przez redakcję formularza.
 - Opinia recenzenta zawiera jednoznaczną ocenę zgodności treści artykułu z tytułem, a także poprawności sformułowania celu pracy, doboru metod badawczych, doboru materiału źródłowego, przedmiotu badań, przedstawienia wyników badań i ich analizy, jak również wniosków i rekomendacji oraz doboru literatury i sposobu jej cytowania. Formularz zawiera dodatkowo ogólną ocenę punktową strony metodycznej i formalnej artykułu, jak również strony merytorycznej (w skali 0–5, gdzie 0 jest oceną najniższą). Recenzent powinien uzasadnić swoją ocenę, formułując dodatkowo uwagi szczegółowe. Recenzja zawiera jednoznaczną rekomendację recenzenta dotyczącą dopuszczenia pracy do publikacji, możliwej publikacji po wprowadzeniu poprawek lub odrzucenia artykułu.
 - Jeżeli co najmniej jedna recenzja jest negatywna (recenzent stawia wniosek o odrzucenie pracy), artykuł jest odrzucany.
 - W przypadku, gdy recenzenci przedstawią sprzeczne opinie, redakcja może powołać trzeciego recenzenta.
 - Jeżeli obie recenzje są pozytywne (recenzenci wnioskują o przyjęcie do druku), ale w przynajmniej jednej z nich są zawarte rekomendacje „dużych” zmian lub końcowa ocena punktowa w obydwu ocenianych obszarach jest nie wyższa niż 2, redaktor naczelny może podjąć decyzję o odrzuceniu pracy.
 - W przypadku rekomendacji znaczących zmian w tekście recenzent ma możliwość zastrzec sobie prawo do kolejnej recenzji po wprowadzeniu przez autora poprawek. W takim przypadku redakcja uruchamia drugą turę recenzji, a praca jest oceniana wyłącznie przez recenzenta, który zrobił takie zastrzeżenie.
 - Autorowi przysługuje prawo do zapoznania się z treścią recenzji; recenzja jest udostępniana autorowi w elektronicznym systemie publikacji czasopisma przed redaktora prowadzącego.
 - Autor ma obowiązek odnieść się pisemnie do uwag zawartych w recenzji oraz wprowadzić w tekście rekomendowane przez recenzenta i redakcję zmiany w ustalonym przez redakcję terminie. W przypadku zmiany treści artykułu, autor jest zobowiązany dostarczyć dodatkowo (w oddzielnym pliku) opis wprowadzonych zmian.
 - W sytuacji odmowy wprowadzenia rekomendowanych przez recenzenta lub redakcję zmian, autor powinien przedstawić stosowne wyjaśnienie. Jeśli wyjaśnienie nie jest satysfakcjonujące redaktor naczelny może podjąć decyzję o odrzuceniu artykułu.
 - Ostateczną decyzję o skierowaniu artykułu do publikacji lub jego odrzuceniu podejmuje redaktor naczelny.