Steve Marcus i „jad pokoju”
Pointing Towards Peace
DOI:
https://doi.org/10.55225/hcs.683Słowa kluczowe:
Steve Marcus, sztuka żydowska, pop-art, obiekty rytualne, The Jewish Quarter Pipe, Peace Yad, Bein HaShmashothAbstrakt
Artykuł analizuje twórczość Steve'a Marcusa, który w swojej sztuce reinterpretuje żydowskie rytuały i tożsamość, korzystając z języka współczesnego pop-artu. Ukazując sprzeczności współczesnego życia żydowskiego, Marcus łączy humor, tradycję oraz wizualny język kontrkultury. Jego prace, wpisujące się w ideę Bein HaShmashot — symbolicznego zmierzchu, czasu przejścia i twórczej niejednoznaczności — unikają sztywnych granic, tworząc pełne humoru, a zarazem refleksyjne spojrzenie na wiarę i kreatywność.
Statystyka pobrań
Bibliografia
Benjamin,Walter. Illuminations. New York: Schocken, 1968. Google Scholar
Pirkei Avos: The Ethics of the Fathers. Edited by Rabbi Moshe Lieber. New York: Mesorah Publications, 1995. Google Scholar
Silver, Tony. Style Wars MVD Entertainment Group, 1983. Google Scholar
Suggs, Jack M. et al., eds. The Oxford Study Bible. New York: Oxford University Press, 1992. Google Scholar
The Complete Artscroll Siddur. Eds. Rabbi Nosson Sherman and Rabbi Gedalia Zlotowitz. New York: Mesorah Publications, 2022. Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 Ezra Cappell

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.