Steve Marcus i „jad pokoju”

Pointing Towards Peace

Autor

  • Ezra Cappell The College of Charleston, Karolina Południowa, USA

DOI:

https://doi.org/10.55225/hcs.683

Słowa kluczowe:

Steve Marcus, sztuka żydowska, pop-art, obiekty rytualne, The Jewish Quarter Pipe, Peace Yad, Bein HaShmashoth

Abstrakt

Artykuł analizuje twórczość Steve'a Marcusa, który w swojej sztuce reinterpretuje żydowskie rytuały i tożsamość, korzystając z języka współczesnego pop-artu. Ukazując sprzeczności współczesnego życia żydowskiego, Marcus łączy humor, tradycję oraz wizualny język kontrkultury. Jego prace, wpisujące się w ideę Bein HaShmashot — symbolicznego zmierzchu, czasu przejścia i twórczej niejednoznaczności — unikają sztywnych granic, tworząc pełne humoru, a zarazem refleksyjne spojrzenie na wiarę i kreatywność.

Statystyka pobrań

Statystyki pobrań nie są jeszcze dostępne

Benjamin,Walter. Illuminations. New York: Schocken, 1968.   Google Scholar

Pirkei Avos: The Ethics of the Fathers. Edited by Rabbi Moshe Lieber. New York: Mesorah Publications, 1995.   Google Scholar

Silver, Tony. Style Wars MVD Entertainment Group, 1983.   Google Scholar

Suggs, Jack M. et al., eds. The Oxford Study Bible. New York: Oxford University Press, 1992.   Google Scholar

The Complete Artscroll Siddur. Eds. Rabbi Nosson Sherman and Rabbi Gedalia Zlotowitz. New York: Mesorah Publications, 2022.   Google Scholar

Opublikowane

2025-11-12

Jak cytować

Cappell, E. (2025). Steve Marcus i „jad pokoju”: Pointing Towards Peace. Humanities and Cultural Studies, 5(1-2), 77–87. https://doi.org/10.55225/hcs.683

Numer

Dział

Artykuły naukowe