„Świeże spojrzenie” na wychowanie fizyczne

Autor

  • Józef Węglarz Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie, Instytut Ochrony Zdrowia

DOI:

https://doi.org/10.5604/01.3001.0011.8213

Słowa kluczowe:

treści kształcenia i wychowania, oczekiwania edukacyjne

Abstrakt

Każde racjonalne działanie, zorientowane na cel, powinno być oparte na namyśle, który najprostszą drogą skutecznie doprowadzi
do tego celu. Pomocne w tych zamierzeniach są różnorodne wytyczne, pochodzące przeważnie z kręgów decyzyjnych, stanowiące
ich oczekiwania, jakie efekty powinny zostać osiągnięte. W realiach szkolnych takie wytyczne zawiera podstawa programowa, która
ustala zakres kompetencji, jakie edukowany podmiot powinien posiąść, w określonym etapie swojego kształcenia. Współcześnie, podstawa programowa stanowi osnowę do tworzenia przez nauczycieli i uczniów programów autorskich, zawierających treści możliwe do realizacji w określonych warunkach szkolnych. Ważne jest, ażeby owa osnowa uwzględniała oczekiwania środowisk, które ten proces tworzą i realizują.

Statystyka pobrań

Statystyki pobrań nie są jeszcze dostępne

Podstawa programowa kształcenia ogólnego, z komentarzem. Szkoła podstawowa. (2017). Wychowanie fizyczne. Warszawa.   Google Scholar

Demel, M. (1998). Szkice krytyczne o kulturze fizycznej. Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha.   Google Scholar

https://wikipedia.org/wiki/Sumo.   Google Scholar

Osiński, W. (2011). Teoria wychowania fizycznego. Akademia Wychowania Fizycznego.   Google Scholar

Kosiba, G., Węglarz, J. (2005). Próba kategoryzacji wiedzy przekazywanej w procesie wychowania do kultury fizycznej. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. 2.   Google Scholar

Opublikowane

2018-06-13

Jak cytować

Węglarz, J. (2018). „Świeże spojrzenie” na wychowanie fizyczne. Health Promotion & Physical Activity, 2(1), 23–26 (27. https://doi.org/10.5604/01.3001.0011.8213

Numer

Dział

Artykuł oryginalny