„Świeże spojrzenie” na wychowanie fizyczne
DOI:
https://doi.org/10.5604/01.3001.0011.8213Słowa kluczowe:
treści kształcenia i wychowania, oczekiwania edukacyjneAbstrakt
Każde racjonalne działanie, zorientowane na cel, powinno być oparte na namyśle, który najprostszą drogą skutecznie doprowadzi
do tego celu. Pomocne w tych zamierzeniach są różnorodne wytyczne, pochodzące przeważnie z kręgów decyzyjnych, stanowiące
ich oczekiwania, jakie efekty powinny zostać osiągnięte. W realiach szkolnych takie wytyczne zawiera podstawa programowa, która
ustala zakres kompetencji, jakie edukowany podmiot powinien posiąść, w określonym etapie swojego kształcenia. Współcześnie, podstawa programowa stanowi osnowę do tworzenia przez nauczycieli i uczniów programów autorskich, zawierających treści możliwe do realizacji w określonych warunkach szkolnych. Ważne jest, ażeby owa osnowa uwzględniała oczekiwania środowisk, które ten proces tworzą i realizują.
Statystyka pobrań
Bibliografia
Podstawa programowa kształcenia ogólnego, z komentarzem. Szkoła podstawowa. (2017). Wychowanie fizyczne. Warszawa. Google Scholar
Demel, M. (1998). Szkice krytyczne o kulturze fizycznej. Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha. Google Scholar
https://wikipedia.org/wiki/Sumo. Google Scholar
Osiński, W. (2011). Teoria wychowania fizycznego. Akademia Wychowania Fizycznego. Google Scholar
Kosiba, G., Węglarz, J. (2005). Próba kategoryzacji wiedzy przekazywanej w procesie wychowania do kultury fizycznej. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. 2. Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie & Autor
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.