Przesyłanie tekstów

Przejdź do logowania lub Zarejestruj aby zgłosić tekst.

Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem

Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
  • Artykuł nie był dotąd nigdzie publikowany i nie został równolegle zgłoszony do publikacji w innym czasopiśmie.
  • Zgłaszany tekst nie narusza praw autorskich innych osób.
  • W artykule wymieniono wszystkich autorów, którzy przyczynili się do jego powstania, podano ich afiliacje i identyfikatory ORCID (jeśli posiadają).
  • W artykule ujawniono wszystkie źródła finansowania prac badawczych i analitycznych, eksperymenty medyczne były poprzedzone zgodą komisji bioetycznej (podano nazwę komisji i numer opinii).
  • Tekst został sformatowany zgodnie z wytycznymi redakcji, w tym także w odniesieniu do wprowadzonych sekcji, stylu cytowań (AMA Citation Style) i zasad opracowania bibliografii.
  • Materiały ilustracyjne zamieszczono w oddzielnych plikach graficznych, w rozdzielczości co najmniej 300 dpi.
  • Do tekstu dołączono ustrukturyzowany abstrakt (do 250 słów) oraz słowa kluczowe (nie mniej niż 3).
  • Autor/Autorzy przygotowali Oświadczenie autora/współautorów i zapoznali się z umową licencyjną.

Wytyczne dla autorów

Do publikacji akceptowane są manuskrypty, których tematyka jest spójna z misją i celami czasopisma.

Autorzy gwarantują, że artykuł zgłaszany do publikacji jest oryginalny i nie został równocześnie przedłożony do publikacji w innym czasopiśmie, pracy zbiorowej itp.

Manuskrypt należy przygotować w języku angielskim. Autorzy afiliowani przy polskich ośrodkach zobowiązani są również do przesłania tytułu, streszczenia pracy i słów kluczowych w języku polskim.

Do manuskryptów należy dołączyć kopie wszystkich zezwoleń na powielanie opublikowanych materiałów oraz raporty dotyczące wrażliwych danych osobowych możliwych do zidentyfikowania osób. Autorzy są odpowiedzialni za uiszczenie wszelkich opłat związanych z ubieganiem się o te uprawnienia.

Czasopismo „Health Promotion & Physical Activity” nie pobiera opłaty publikacyjnej.

Zanim zaczniesz

  1. Zapoznaj się z:
  1. Przygotuj Oświadczenie Autora/Współautorów. Jeśli artykuł jest napisany we współautorstwie, oświadczenie powinno być ustalone i podpisane przez wszystkich współautorów, a później zeskanowane i wczytane do systemu (zob. Formularze).

Etyka w badaniach z udziałem ludzi lub zwierząt

Badania z udziałem ludzi lub zwierząt powinny być prowadzone z zachowaniem zasad określonych w Deklaracji Helsińskiej, a autorzy powinni potwierdzić, że odpowiednia komisja etyczna zaakceptowała procedury badawcze zastosowane w trakcie przeprowadzania opisanego w manuskrypcie projektu badawczego. Informacje o akceptacji powinny zostać podane w manuskrypcie. Redakcja ma prawo zażądać przesłania skanu takiego dokumentu.

Pacjenci i inne osoby biorące udział w projekcie badawczym mają prawo do prywatności. Informacje identyfikujące konkretne osoby nie mogą zostać opublikowane, chyba że są niezbędne, a osoba badana lub jej prawny opiekun wyrazi pisemną świadomą zgodę na publikację danych identyfikujących tożsamość. Redakcja ma prawo zażądać przesłania skanu takiego dokumentu.


Przygotowanie tekstu

Uwagi ogólne

  • Tekst pracy powinien być przygotowany w wersji elektronicznej (format doc, docx).
  • Strona tytułowa powinna być przygotowana z zachowaniem wszystkich elementów wskazanych we wzorze (wzór strony tytułowej).
  • Dla tekstu podstawowego obowiązuje czcionka Times New Roman, 12 pkt, interlinia 1,5 wiersza, marginesy standardowe.
  • Tekst pracy powinien być sprawdzony pod kątem pisowni i gramatyki. Autorzy powinni się upewnić, że wszystkie akronimy/skróty są zdefiniowane przy pierwszym użyciu.
  • Należy ponumerować wiersze (włączona funkcja „Numery wierszy” w zakładce „Układ strony” w programie MS Word).

Podział tekstu

  • Prace oryginalne należy podzielić na następujące sekcje: Wstęp, Materiał i metody, Wyniki, Dyskusja, Wnioski (pisane czcionką 14 pkt, bold). Jeśli to konieczne, można wprowadzić także śródtytuły drugiego (12 pkt bold) i trzeciego stopnia (10 pkt bold kursywa)
  • Prace przeglądowe mogą być podzielone w inny sposób. Dopuszczalna jest trzypoziomowa struktura zagłębienia śródtytułów.

Objętość tekstu

  • Całkowita objętość pracy, wyłączając tabele, ryciny, streszczenia i piśmiennictwo, nie powinna przekraczać 15 stron.
  • Liczba pozycji piśmiennictwa nie powinna przekraczać 30 dla prac oryginalnych i kazuistycznych, a 50 dla prac poglądowych.

Abstrakt

Abstrakt dla prac oryginalnych powinien zawierać nie więcej niż 250 słów w układzie: Cel, Materiał i metody, Wyniki, Wnioski. Dla prac kazuistycznych i przeglądowych obowiązuje abstrakt niestrukturyzowany obejmujący do 150 słów.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe powinny zostać zamieszczone bezpośrednio po streszczeniu (maksymalnie 5 słów/fraz kluczowych, oddzielonych przecinkami). Słowa kluczowe zostaną wykorzystane do celów indeksowania. Należy unikać terminów użytych w tytule pracy.

Podziękowania

Podziękowania i dodatkowe informacje mogą zostać zamieszczone na końcu pracy, przed spisem piśmiennictwa (References). Osoby wymienione w podziękowaniach muszą wyrazić zgodę na ujawnienie swojego nazwiska. Uzyskanie zgody należy do autorów.

Powołania na literaturę w tekście i bibliografia

  • Obowiązującym stylem cytowania literatury i opisu bibliograficznego jest AMA Citation Style (pobierz AMA Citation Style Guide).
  • Pozycje piśmiennictwa należy numerować zgodnie z kolejnością pojawiania się w tekście (nie w porządku alfabetycznym). Kolejne powołanie cytowanego wcześniej źródła otrzymuje ten sam numer. Powołania numeryczne podawane są w indeksie górnym według wzoru: Text text,34 text text. 35, 36, 37
  • Wykaz powoływanych źródeł nosi nazwę „References”. Opisy bibliograficzne należy podawać w kolejności ich powołań w tekście. Nie należy używać określeń: „w druku”, „w przygotowaniu”, „informacja ustna”.
  • Autorzy muszą wskazać (zacytować) wszystkie publikacje, które zostały wykorzystane podczas tworzenia artykułu. Wykaz źródeł (References) nie może zawierać publikacji, które nie zostały powołane w tekście i odwrotnie (zob. polityka antyplagiatowa).

Tabele

  • Tabele powinny być ponumerowane liczbami arabskimi, po których następuje krótki tytuł. Numer i tytuł należy zamieścić nad tabelą. Pod tabelą należy zamieścić wyjaśnienie skrótów używanych w tabeli. Tabele nie powinny powtarzać informacji zawartych w tekście.
  • Jeżeli zestawienie tabelaryczne pochodzi z innego źródła, autor powinien wskazać pod tabelą, z jakiego źródła pochodzi.
  • Każda tabela powinna być przygotowana w oddzielnym pliku, którego tytułem powinno stanowić określenie „tabela” i numer zgodny z numeracją w artykule (np. Tabela 1). Pliki z tabelami powinny zostać wczytane do systemu publikacyjnego podczas zgłaszania manuskryptu (sekcja „Tabele”).

Rysunki

  • Rysunki (w tym także wykresy i zdjęcia) powinny być ponumerowane liczbami arabskimi, po których następuje krótki tytuł. Numer i tytuł powinien być zamieszczony pod rysunkiem. Autor musi uzyskać zgodę właściwego wydawcy na wykorzystanie materiałów graficznych zaczerpniętych z innego źródła oraz zaznaczyć pod rysunkiem skąd pochodzą.
  • Rysunki należy przygotować w osobnych plikach, tytułując je „Rysunek 1”, „Rysunek 2” itd., w formacie graficznym (jpg, png), minimalna rozdzielczość 300 dpi i wczytać do systemu publikacyjnego podczas zgłaszania manuskryptu (sekcja „Rysunki”).

Pliki dodatkowe (opcjonalnie)

Autorzy mogą opcjonalnie przesłać do Redakcji pliki dodatkowe, np. zawierające nieprzetworzone dane źródłowe.

Skróty i symbole

Zaleca się używanie tylko standardowych skrótów. Skrót powinien być wyjaśniony w miejscu tekstu, w którym został użyty po raz pierwszy.

Przesyłanie manuskryptu

Prześlij swój artykuł za pośrednictwem https://journals.anstar.edu.pl/index.php/hppa/submissions


Poprawa tekstu po recenzji

Prosimy Autorów o zapoznanie się z procedury recenzowania tekstów w naszym czasopiśmie.
  1. Po zakończeniu procesu recenzowania, autor korespondencyjny zostaje poinformowany o opiniach i uwagach recenzentów oraz o wszelkich sugestiach i uwagach redakcji związanych z przygotowaniem manuskryptu do publikacji.
  2. W wyznaczonym przez redaktora prowadzącego czasie, autorzy powinni dokonać sugerowanych zmian i poprawek. Wszelkie zmiany należy nanosić z włączoną funkcją śledzenia zmian w tekście (dostępną w zakładce „Recenzja” programu MS Word) lub zaznaczyć kolorem czerwonym wprowadzane zmiany (tekst wymagający usunięcia, należy zaznaczyć na czerwono i przekreślić („Narzędzia główne”), np. tekst.
  3. Autorzy przygotowują odpowiedź na recenzję, w której wskazują, które poprawki zostały, a które nie zostały wprowadzone. Jeśli autorzy nie zastosowali się do zaleceń recenzenta i redakcji, wymagane jest satysfakcjonujące wyjaśnienie.

Polityka prywatności

Nazwy i adresy email wprowadzone na tej stronie czasopisma będą wykorzystane wyłącznie dla określonych celów tegoż czasopisma i nie będą udostępniane z innych powodów lub dla innego oddziału.